Judetul Prahova – „Micul Trianon” din satul Floresti

Astfel am ajuns in weekend in Floresti Prahova, un mic sat situat la 20 km de Ploiesti. Nu stiam sigur ce voi vedea aici si mare mi-a fost surpriza sa gasesc un fost palat in ruine la marginea acestui sat.

Aceste ruine au fost candva Palatul “Micul Trianon” a carei constructie a fost inceputa in 1911 de catre George Grigore Cantacuzino, insa palatul nu a fost niciodata terminat si locuit. In 1913 moartea lui Cantacuzino reprezinta si moartea palatului, urmasii acestuia alegand sa nu mai termine constructia.
Palatul a fost construit dupa planurile arhitectului Ioan D. Berindey, acelasi arhitect al palatului Cantacuzino din Bucuresti ( actualul muzeu George Enescu de pe Calea Victoriei ). Arhitectul s-a inspirat in planurile sale dupa palatul cu acelasi nume din Franta, fiind adusi chiar si mesteri francezi pentru a lucra la aceasta constructie.

Desii este o ruina in ziua de astazi, multe bucati din el fiind furate sub ocupatia germana sau chiar si mai recent de catre sateni pentru propriile case,  palatul ramane un loc inedit ce merita vazut. O dupamiaza petrecuta aici explorand ruinele, sau langa el la un picnic privind apusul sau poate doriti niste fotografii mai speciale ( tin sa precizez ca am vazut un numar mare de fotografi + modele aici), orice alegeti, merita.

V-am aratat cateva poze, v-am spus cateva lucruri, sper ca v-am convins sa il vedeti si voi.
Toate cele bune, si la revedere.

Lasă un răspuns

