Noaptea alba a muzeelor in Bucuresti…

O noapte aparte pentru cultura, noaptea alba a muzeelor este deja o traditie binecunoscuta si la noi in tara. Este vorba de o seara in care un numar de muzee din toata tara sunt deschise intr-un program mai inedit, astfel daca vreti sa vedeti un muzeu la 12 noaptea se poate… Pasrtea si mai frumoasa este ca toate aceste muzee ce participa la eveniment, renunta la taxa de intrare pentru o zi 🙂 O seara plina de cultura pentru toti si mici si mari. Deasemenea pe langa muzee, isi deschid usile si alte asociatii culturale, galerii de arta, fundatii, etc.

Suna bine si frumos, dar nu chiar. Desi intradevar seara are un impact cultural puternic, cuvintele „intrare gratis” scot din casa si oameni pe care poate in alte zile nu i-ar atrage aceste muzee… astfel la muzeele mari se formeaza intotdeauna niste cozi uriase, uneori chiar si cu ore de asteptare… Ma bucur sa vad oameni multi atrasi de arta, de geografie, de istorie si de cultura in general, dar nu ma pot abtine sa nu ma intreb daca dupa seara de astazi, daca acesti oameni pleaca acasa cu ceva cunostinte in plus.

Concentrandu-ma acum pe Bucuresti si pe experienta mea din aceasta seara, trebuie sa recunosc ca am fost placut surprins. Pe langa muzeele obisnuite, am descoperit ca dupa ani de renovari s-a re-deschis Muzeul Theodor Aman si trebuie sa va spun ca arata superb 🙂 La Scoala Centrala nu am mai intrat, desi as fi vrut foarte mult, in schimb la Fundatia Lowendal am gasit o mini expozitie de masini de epoca si concerte de muzica clasica absolut superbe. Am trecut si pe la fundatia Artmark, pentru a admira inca odata superba cladire Cesianu-Racovita. Pe la fundatia Carol I am trecut fara sa ma opresc, fiind din nou descurajat de coada uriasa (semn ca de la an la an din ce in ce mai multi oameni doresc sa viziteze locatia). La muzeul de istorie am gasit doua mici unitati militare ce ofereau un deliciu in plus trecatorilor (sau poate oamenilor ce asteptau la coada de la muzeu). Mi-am continuat drumul pana in parcul Carol unde am finalizat seara (renuntand la a mai merge in Cimitirul Bellu pe care am mai avut ocazia de a-l vedea seara). De ce am ales sa termin seara in parcul Carol? Deoarece in aceasta seara cercetasii romaniei au organizat Festivalul Luminii, schimband astfel complet infatisarea parcului 🙂

O seara interesanta, placuta, cu multa cultura si mult prea multi oameni pentru gustul meu.

Lasă un răspuns

